Remény









semoga Dia tak biar kita lupa--
untuk sentiasa mencari jalan pulang kepadaNya.

untuk hari ini,
masih ada harapan.
:)


"because the future is foggy at best.
just give it your all.
and pray hard to Him..
for the rest— hlovate"

"But perhaps you hate a thing and it is good for you and perhaps you love a thing and it is bad for you. And Allah knows while you know not. :)"

spiritualinspiration:

www.facebook.com/naeemcallaway

"Our train is heading towards death, and we are worried about life."
—  Mufti Ismail Menk
Originally found on: zaakirahhassan (via islamic-art-and-quotes)

(via sehahisham)


thisisme-noah:

 

abuhanifah:

How beautiful, is this worldly life But not a soul shall remain We all come into this world Only to leave it one day I can see that everything around me Rises then fades away Life is just a passing moment Nothing is meant to stay, This worldly life has an end And it’s then real life begins A world where we will live forever This beautiful worldly life has an end It’s a just bridge that must be crossed To a life that will go on forever -Maher Zain

nrlhnnibnn:

Kita selalu tahu.
Saat Allah mengambil sesuatu dari kita, Dia akan gantikan dengan sesuatu yang lebih baik.
Tapi, Kita jarang sedar.
 Ketika Allah mengambil sesuatu dari kita, Dia tidak mahu kita mencintai sesuatu lebih dariNya.


"Do not speak about your money in front of a poor person. Do not speak about your health in front of a sick person. Do not speak about your power in front of a weak person. Do not speak about your happiness in front of a sad person. Do not speak about your freedom in front of a prisoner. Do not speak about your children in front of an infertile person. Do not speak about your mother and father in front of an orphan. Because their wounds cannot bear more.
"
—  Imam Ali ibn abi Taleb (via hadeiadel)

(via bawahlangit)





"

tak pernah rasa rindu macam ni dekat seorang character dalam novel.
macam mana chad boleh jadi sangat real.
rindunya bila chad dah takda. rasa macam hilang sedara.
heh.
e m o—
tapi.
terima kasih hlovate.
sebab wujudkan orang-orang macam chad, fend,ksquare.
untuk kita-kita yang masih mencari erti hidup—
contengan jalanan is one of the ‘unputdownable’ novel yang kita patut baca. :)

orang yang hati kering, hati batu pun ada harapan nak cari rahmat tuhan sebenarnya—hlovate.

(rindu buku)

"

"What if you stop playing ‘what ifs?’"
—  

"You"ll get some work done."

Hlovate

(via bornbetweentwosigns)


"

Saya dalam gelap.
Dan salah siapa kalau saya tak nampak?
Kenapa orang keliling hanya pandai bising.
Tapi tak pandai menghulur tangan?

Jangan pernah ‘judge’ masa lampau orang lain. Mana mungkin kita tahu jika masa lampaunya tu adalah masa depan kita.

Jangan pernah merasa kita mulia jika baju kita putih dan tak pernah bercemar noda, kalau tak pernah kita hulur tangan kepada mereka yang bergelumang lumpur dan kotor.

Jangan rasa bagus dengan hanya menggeleng kepala dan bising pada yang salah dan pincang, jika tak pernah kita sinsing lengan untuk membetulkan dan membantu.

Jangan menyalahkan mereka yang larut hanyut, jika tak pernah nak cuba tarik mereka yang lemas dan tenggelam. Apatah lagi nak mengajarkan mereka berenang atau meminjamkan pelampung.

Moga hari ini, esok dan akan datang adalah yang baik-baik ‘je’ sampai ke penghujung nyawa. Moga walau hari ini adalah hitam, kelabu dan kelam tapi esok masih punya harapan untuk jadi pelangi seribu warna. Minta dengan doa.
― Hlovate, Anthem

"